torstai 24. lokakuuta 2013

Työnhakua

Eilen tämän asunnon omistaja (Phil) järjesti BBQ juhlat täällä asunnolla. Hän oli ostanut todella paljon kaikenlaista grillattavaa, sekä erilaisia leipiä, salaatteja sekä pientä purtavaa. BBQ oli todella hyvä, mahan sain enemmänkin kuin täyteen ja taas saa olla kiitollinen ruoasta! Phil oli kutsunut muutamia ystäviään osallistumaan kanssa ja tunnelma oli rento, tutustuin uusiin ihmisiin ja pääsin toteamaan, että kyllä tämä elämäntyyli täällä on vain minua varten juuri tällä hetkellä. :)
Itse menin heti syömisen jälkeen nukkumaan, koko päivän olin ollut jotenkin todella väsynyt ja hieman kipeän oloinen. Unihan on se paras lääke.

Eilisen ja toissapäivän aikana lähetin useita kymmeniä työhakemusta eri paikkoihin ja mistään en mitään kuullut takaisin. Koska olen opiskelijaviisumilla tällä hetkellä ja saan lain mukaan työskennellä opiskelujen ohella 20 tuntia viikossa, on tämä rasite joissakin työpaikoissa, moniin haetaan täyspäiväistä työntekijää. Siksi olen todella stressaantunut työnhaun suhteen.

Sydneyssä on satoja työnhakijoita ja täytyy olla todella nopeana, että huomaa uudet työnhakuilmoitukset. CV:ni olen fiksannut useaan otteeseen ja tarkastanut etten ole kirjoittanut mitään väärin. CV:n lisäksi täytyy kirjoittaa cover letter ja tässä olen aina ollut jotenkin huonompi. Tuntuu jotenkin oudolta kehua itseään maasta taivaisiin.
Olenkin käyttänyt cover lettereiden kirjoittamiseen todella paljon aika, ja toivon että ainakaan hakemukseni perusteella ei minua jätetä huomioimatta työnhauissa.

Tänään heräsin aikaisin aamulla paremmalla mielellä, avasin koneen ja lähettelin hakemuksia oikeastaan kaikkiin uusiin avoimiin työpaikkoihin toivoen, että jostain jotain kuulisin takaisin.

Kello on nyt 20 yli 12 päivällä ja huomiselle olen sopinut jo kaksi työhaastattelua! :) Ehkä tämä työnsaanti tästä jotenkin lähtee käyntiin. Toivon todella!

Nyt sitten stressaamaan mitä laitan päälleni huomisiin haastatteluihin, ja miten pääsen kyseisiin paikkoihin. Ehkä tämä tästä ja toivottavasti huomenna tärppäisi samantien! :)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti