tiistai 30. heinäkuuta 2013

Tiistai

Eilinen työpäivä muuttui yllättäen minun kohdallani hieman erikoiseksi. Työt oli tarkoitus lopettaa poikkeuksellisesti kello 12, mutta viittä minuuttia vaille minulta tultiin kysymään haluaisinko jäädä toimistoon töihin vielä neljäksi tunniksi.
Banaanin pakkaajasta toimistoon töihin, aika suurena yllätyksenä tuli, varsinkin kun paikalla on myös niitä englantia äidinkielenään puhuvia ihmisiä. Tuntuu että oma luotto englannin kielen hallitsemiseen on välillä paljon heikompi kun mitä muut uskovat minun pystyvän tekemään.

Ainoa mitä minun tuli tehdä oli vastata puhelimeen, ottaa viestejä vastaan ja yhdistää puheluita. Helppoa eikö? No, ei se ihan niinkään ollut. Vahva aussiaksentti puhelimen toisessa päässä melkeinpä jokaisen puhelun aikana, koita siinä sitten kirjoittaa numeroita ja ihmisten ja yritysten nimiä ylös.
Myönnän, että aluksi olin niin paniikissa että oman nimen sanominenkin oli hankalaa, mutta kyllä se siintä sitten lähti menemään.
Puhelujen yhdistäminen se sitten olikin hauskaa kun välillä niitä linjoja oli useampi auki samaan aikaan...
Niin ja muut siis lopettivat työt neljältä ja paikalla oli minun lisäkseni enää neljä muuta ihmistä töissä. Itse sain olla toimistossa ihan omassa rauhassa, mikä tuntuikin siltä haastavimmalta asialta kun ei ollut ketään jos olisin apua tarvinnut. Toivottavasti en mokannut mitenkään kovin pahasti.
Toimistotyötä sain tehdä tosiaan sen neljän tunnin ajan ja banaanit kutsuivat tänään jälleen pakkaajaansa...

Eilen oli myös minun oikea syntymäpäivä ja illalla sain muilta hostellilaisilta suklaakakun kynttilöineen syntymäpäivälaulun kera huoneeseen. Olin aika yllättynyt kun viikonloppunahan me jo synttärit juhlittiin. Mukava yllätys kuitenkin ja olin todella otettu. Sain myös pienen lahjan sekä kortin johon kaikki olivat kirjoittaneet jotakin pientä. Tälläiset pienet suuret asiat tuntuvat täällä jotenkin vielä suuremmilta kun on täällä vähän eristyksissä muusta maailmasta.

Ihana mieli jäi myös onnittelupuheluista Suomesta päin! Kiitos! Sekä kiitos vielä äidille ja Jyrkille lahjasta! :) Juusollekin vielä kiitos muutamista onnitteluista, niin koneen kuin puhelimenkin välityksellä.. :)




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti