torstai 12. joulukuuta 2013

Jouluntunnelma kadoksissa

Jouluun parisen viikkoa aikaa eikä ole yhtään joulun tuntua. Ulkona oli tänään noin 35 astetta lämmintä, eikä se paljoa siihen joulun tunnelman puuttumiseen auta. Kyllä mä olen sitä mieltä, että jouluun tarvitaan ensinnäkin lunta!
Ja joulukalenteri!Mitä en tänä vuonna ostanut ensimmäistä kertaa koko elämäni aikana. Jotenkin se unohtui ja nyt tuntuu turhalta sitä enää ostaa.
Jouluun tarvitsen myös niitä jouluruokia, joita täältä en saa. Tai no, saisin, mutta kun tässä asunnossa ei ole uunia niin en paljoa pysty tekemään...
Joululahjojen osto on myös jäänyt tänä vuonna väliin, sillä olen täällä sopinut jokaisen kanssa ettei joululahjoja vaihdeta, joten vältytään siltä stressilta lahjojen ostamisen suhteen.
En ole siis tehnyt oikeastaan mitään sellaista, joka saisi olon päälle että joulu on ihan kohta.

En ole koskaan ollut mitenkään super joulu ihminen, mutta kyllä mä olen aina joulusta silti pitänyt ja vähän harmittaakin että tänä vuonna on se jotenkin jäänyt väliin.

Jouluna on kuitenkin tarkoitus kokoontua Melissan sekä Rooneyn kotiin jouluruoalle ja tarkoituksena siis viettää joulua ystävien kesken. Jokainen osallistuu ruokakuluihin ja jos mahdollista niin teemme jokainen jotakin oman maamme ruokia. Ehkä siis viimeistään silloin tulisi hieman joulun tuntua, toivottavasti! :)

Tämä viikko on mennyt jotenkin todella nopeasti, huomenna on jo perjantai!
Adam sekä eräs toinen ruotsalainen Carl ovat viettäneet tämän viikon täällä asunnolla asustellen. Adam sai asunnon ja muutta sinne sunnuntaina, mutta tämä viikko oli heillä hieman asunnosta pulaa ja sovittiinkin, että tulevät tänne asunnolle ja maksavat Philille vuokraa. Ei tarvitse hostellissa olla.
Carl on Adamin paras ystävä Ruotsista ja hän yllätti Adamin reilu viikko sitten saapumalla Australiaan pariksi viikoksi. Todella hieno yllätys tavata paras ystävä kotimaastaan aivan yllättäen!
Joka tapauksessa he ovat olleet täällä asunnolla nyt maanantaista lähtien.
Olemme grillailleet jokaisena iltana ja täytyy kehua että kyllä pojat osaa noi grilliruoat tehdä!

Ja ei, minulla ei ole mitään sutinaa kummankaan kanssa, kun olen kyselyjä saanut varsinkin Adamista. Nyt haluankin ihan näin julkisesti sanoa että ei, minulla ei ole mitään hänen kanssaan, ei ole koskaan ollut eikä tule koskaan olemaankaan! Sitäpaitsi hän deittailee ihan toista tyttöä! :)
Se on vaan niin jännä asia, että heti jos on hyvää ystävää vastakkaisen sukupuolen kanssa niin heti sitten vedetän johtopäätöksiä, että kyllä siinä on jotakin muuta oltava. Huoh. Minulla on aina ollut suurin osa kaveripiiristä miespuolisia ja samallatavalla mä niiden kanssa oleskelen kun naispuolisten ystävienkin kanssa.

Adamissa on todella paljon samoja luonteenpiirteitä kun veljessäni ja hän on niin sanotusti minun Australia veljeni. Kun reissasimme sen parisen viikkoa yhdessä niin meistä tuli todella hyviä ystäviä. Tosin ystäviä olimme jo Innisfailissa olo aikana mutta reissun aikana selkiintyi miten hyvin tullaan toimeen keskenään. Hyviä ystäviä on aina hyvä pitää ympärillä!

Huomenna tulee myös kolme viikkoa täyteen nykyisessä työpaikassa ja viisi viikkoa vielä jäljellä ennen kuin opiskelut jatkuu. Aika vaan menee niin nopeasti! Hieman stressaa, että miten työskentely 20 tuntia viikossa sekä opiskelu lähtevät rullaamaan. Mielelläni olisin töissä yli tuon 20 tuntia, mutta ei ole mahdollista. Pomo on kuitenkin sanonut, että tahtoo pitää minut tuolla ja kyllä me jokin järjestely keksitään. :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti