maanantai 6. tammikuuta 2014

Minun kolmas jouluni Australiassa

Hieman on postaukset tässä myöhässä, sen verran kiirettä on pitänyt, että ei ole yksinkertaisesti vain kerennyt!

Tämä joulu oli jo kolmas jouluni jonka vietin Australiassa. Ensimmäisen jouluni vietin Tullyssä, Queenslandissa ja nämä kaksi viimeitä onkin menneet täällä Sydneyssä. 
Joulua vietetään 25. päivä, joten 24. päivä oli vielä normaali työpäivä ja lopetin työt siinä kuuden aikaan illalla, jonka jälkeen suunnistin suoraan kotiin, jossa olikin jo joulubileet käynnissä. 
Saavuin kotiin juuri oikeaan aikaan, sillä grillailut oli juuri tehty ja pääsin suoraan syömään. 

Äidin sekä veljen kanssa siinä koitettiin myös illalla skypettää, mutta yhteydet olivat niin huonot, että jouduttiin lopettamaan kun yhteys oli muutaman kerran katkennut. Jäi harmittamaan, mutta minkäs yhteyksille teet.. Pääasia kuitenkin että päästiin hyvät joulut toivottelemaan!


Katalin, toinen kämppiksistäni. 




Aiden, yllättäen myös irlantilainen. Kanssani samalla luokalla koulussa.


Jouluna heräsinkin iloiseen yllätykseen, sillä oveni takana oli paketti minulle! Kaikkien kavereiden sekä ystävien kesken oltiin sovittu ettei mitään lahjoja vaihdeta keskenään ja näin vältetään se turha stressi lahjojen suhteen. Yllätys olikin siksi suuri kun paketin huomasin! 


Eikä ole muuten ensimmäinen kerta kun nimeni näin kirjoitetaan! Jenna-nimi lausutaan englantilaisittain eritavalla kuin suomalaisittain, joten on useasti joutunut tavaamaan että kyllä se näin kirjoitetaan. Nykyään lausunkin nimeni ns englantilaisittain ja suurinosa kavereista sekä ystävistäni myös. Varsinkin ne englantia äidinkielenään puhuvat. 

Paketin minulle oli tuonut kaverini alakerrasta ja paketista paljastui rasia suklaata. :)


25. päivä minut oli kutsuttu viettämään joulua Melissan sekä Rooneyn kotiin, jossa he olivat valmistaneet jouluillallisen. Minun oli tarkoitus viedä paikanpäälle suomalaisia joululaatikoita maisteltaviksi, mutta pakkaseen ne olin unohtanut ja kun olin jo muutenkin sovitusta ajasta hieman myöhässä niin jätin suosiolla sinne pakkaseen.

Illan isännät Rooney sekä Melissa.
Meitä oli Melissan sekä Rooneyn kotona joulua viettämässä yhteensä yhdeksän henkeä ja ihan sopivan kokoinen porukka olikin. Paikalla olijat olivat jälleen kerran kaikki Irlannista ja minä sitten taas siellä seassa. Pääsinkin sitten syömään perinteistä irlantilaista jouluruokaa, ihan kivaa vaihtelua vaikka täytyy myöntää, että ei se jouluruoalta minulle maistunut. Koska itse syön vain kanaa sekä kalaa lihatuotteista, olivat illan isännät hankkineet minulle erikseen kanaa, kun muut söivät kalkkunaa. Olin sanonut, ettei minulle tarvitse erikseen mitään hankkia, että syön sen minkä pystyn, mutta ihan kivahan se oli kuitenkin kanaa saada. :)


En kuollaksenikaan muista näiden värikkäiden "pötkylöiden" nimeä mitkä ovat keskellä pöytää. Ideana oli kuitenkin että parin kanssa vedetään molemmista päistä ja se kummalle jää suurempi palanen käteen saa sisällön. Sisältönä jokin mietelause sekä paperinen kruunu mitä tietenkin oli sitten päässä pidettävä. On kuulema Irlannissa ihan normaali jouluperinne ja kaikki olivat yllättyneitä, etten ollut tälläisestä koskaan kuullut. Nyt olen. Itse myös voitin ja sain kruunun päähäni, jonka tosiaan vahingossa repäisin rikki tuntia myöhemmin.

Hieman tuli sumea kuva.


Unohdin kokonaan kuvata joulua sinä oikeana päivänä, joten kuvat ovat aika vähissä.

Ruokailun jälkeen olimme kaikki niin täynnä että istuskelimme (lue: löhösimme) ja puhuimme jouluperinteistä omissa perheissämme. Kuuntelimme joululauluja ja kaikilla taisi olla edes hieman jouluinen fiilis! 


Jatkoimme joulun juhlintaa jouluboolin parissa ja siinä ennen kahtatoista lähdimme etenemään. Muut lähtivät Bondi beach:in suuntaan jatkamaan joulun viettoa kun itse suunnistin kotiin. 

Olin menossa seuraavana päivänä töihin vaikka silloin olikin yleinen vapaapäivä, (pyhäpäivä) mutta olin pomolleni luvannut mennä auttamaan kun erään tilauksen kanssa oli tullut todella kiire. 
Jouluviikolla työtunteja kertyi minulle yhteensä 80 tuntia ja 25. päivä olikin minun ainoa vapaapäiväni sillä viikolla ja tein useamman päivän työputken ennen uutta vuotta. 

Ei se joulu kuitenkaan ihan siltä tutulta joululta tunnu, kyllä minä tarvitsen jouluuni lunta, (vaikka oli kuulemma Suomessa musta joulu tänävuonna) perheen, omat jouluperinteet, saunan sekä tutut jouluruoat. Olen kuitenkin ihan tyytyväinen tähän jouluun jonka vietin tällä kertaa täällä läheisimpien ystävieni kanssa. Yhdessäolostahan joulussa on kuitenkin kyse. 

Myöhästyneet joulut kaikille! ♥







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti