maanantai 27. lokakuuta 2014

Ohi on


Nyt se on viimein ohi! Ei enää stressiä tehtävistä, presentationeista tai muistakaan opiskeluun liittyvistä asioista! Kaikki on tehtynä ja nyt vain odotellaan, että kaikki on valmista diplomin saamista varten. 
Helpottaa aivan todella paljon! 

Tänään kävin antamassa viimeisen presentationin ja meni heittämällä läpi! :) 
Jännitin miten käy kun olin kaikki jättänyt loppujen lopuksi niin viime tinkaan, mutta onneksi suoritus meni hyvin läpi. 
Jännä tunne kun kävelin koululta pois kun tajusin, että se tosiaan oli viimeinen kerta kun minun siellä tarvitsee opiskeluiden takia olla. 
Palaan vielä diplomin saamista varten, mutta muuten se on osaltani vihdoin ohi. Hienoa. 

Vuosi mennyt kyllä niin älyttömän nopeasti, että hyvä kun on perässä ehtinyt pysymään, mutta täytyy sanoa että tämä kulunut vuosi on ollut todella erikoinen itselleni. 
Paljon olen oppinut niin itsestäni kuin ihmisistä ympärilläni ja vuosi on ollut niin tapahtumarikas niin ihmissuhteiden kuin muidenkin asioiden osalta. 
Vuodessa olen kuitenkin oppinut mitä itse elämältäni haluan ja mitkä ovat niitä asioita jotka tekevät minut onnelliseksi ja joiden vuoksi olen valmis taistelemaan. :) 
Itse olen kasvanut ihmisenä todella paljon vuoden aikana ja oppinut virheistä. Vielä tässä kuitenkin nuoria ollaan ja on aikaa saavuttaa niitä unelmia ja tavoitteita joita itselleen on asettanut. 

Miksi kirjoitan kuluneesta vuodesta ja muutoksista?
Koska ajattelen tätä ajanjaksoa jonka olen koulussa ollut ja opiskellut. Olen miettinyt tätä aikaa yhtenä ajanjaksona elämässäni ja siksi mietinkin mitä tämä vuosi on minulle merkinnyt ja niitä asioita joita on tapahtunut. Olen saanut läheisiä ystäviä, joiden turvaan voin hakeutua, olen saanut kavereita joiden kanssa viettää aikaa ja vaihtaa kuulumisia, olen myös menettänyt ihmisiä jotka olivat läheisiä minulle, mutta joiden on pitänyt jättää Australia taakseen tai muista syistä. Olen oppinut todella paljon uutta ja olen saanut työn josta nautin todella paljon, (jos ei stressiä ajatella) jollaiseen en olisi koskaan aiemmin ajatellut kykeneväni. 
Olen kokenut paljon ylä- ja alamäkiä mutta kaikesta aina selvinnyt. Sydney on opettanut ja vahvistanut minua paljon enemmän kuin olisin voinut ajatellakaan. 


Huomenna minulla on vapaa päivä, ei töitä eikä siis koulua enää. Ensimmäinen tällainen moneen kuukauteen jos ei viikonloppuja oteta laskuihin, mutta viikonloputkin ovat menneet jo pitkään koulu tai työjuttujen miettimiselle ja tekemiselle. 

Huomennakin on asioita joita täytyy lähteä hoitamaan seuraavaa viisumiani varten, mutta siitä kerron paremmin vähän myöhemmin. Tällä hetkellä kaikki aika ja energia minulla meneekin suuriltaosin tässä viisumiprojektissa mikä onkin seuraava tavoite minulla. 

Tässä muutamien viime viikkojen aikana olen huomannut miten haikeilla tunnelmilla odotankaan seuraava joulua. Minulla oli pitkään suunnitelmissa suunnata Suomeen joulua viettämään ja näkemään niitä läheisiä joita en ole reilu kahteen vuoteen nähnyt sen jälkeen kun viimeeksi Suomesta tänne lähdin. 
Tällä hetkellä minulla ei kuitenkaan ole pienintäkään mahdollisuutta Suomeen jouluksi suunnata, sillä nämä asiat täällä joita minun pitää hoitaa on pakosti laitettava tärkeysjärjestyksessäni sijalle yksi. 
Sen jälkeen voinkin sitten alkaa suunnittelemaan lomaa Suomen päähän. 
Joulun tulo kuitenkin masentaa tänä vuonna sillä tällä hetkellä itselläni ei ole minkään näköisiä suunnitelmia tulevalle joululle tai oikeastaan uudelle vuodellekaan.. 
Suurinosa ystävistäni on lähdössä viettämään joulun aikaa omiin kotimaihinsa tai ovat suunnitelleet reissuja sille välille. Itsellä suunnitelmat tai niiden olemattomuus on vielä ihan auki. Onneksi tässä on vielä aikaa eikä koskaan tiedä mitä ne suunnitelmat sitten tulevatkaan olemaan. Itseä vain harmittaa kun oli jo niin pitkään ajatellut että joulun Suomessa viettäisi tänä vuonna, mutta tuleehan niitä jouluja vielä useampikin tämän elämän aikana. 
Kolmen viikon loma tulee pakosti itsellä silloin kun työpaikka sulkee ovensa kokonaan ja onkin pomon kanssa ollut puhe, että voisin työpaikan auton ottaa silloin käyttöön jolloin pääsisin liikkumaan vähän Sydneyn ulkopuolellakin tai tekemään jonkin sortin reissua johonkin, sitä ainakin tässä odotellessa! :)

-J

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti